dzień w Pabianicach

To już chyba stało się tegoroczną tradycją, że raz w miesiącu razem z moim facetem robimy jakiś wypad do innego miasta. Zwykle dość spontanicznie, gdy trafi się jakaś ciekawa okazja. Na takie krótkie wypady raczej nie mamy planów odnośnie zwiedzania konkretnych miejsc, po prostu lubimy gdzieś pojechać i nieco poznać obce nam miasto. A wiadomo prawie każde polskie miasto skrywa w sobie coś fajnego. Zapraszam na krótki wpis z małej podróży, ze zdjęciami z telefonu i aparatu!

Tym razem wywiało nas do pobliskich Pabianic, na niecałą dobę, bo tak jak wyżej wspomniałam trafiłam na tanią ofertę świetnego hotelu. Oczywiście na początku po przyjeździe wybraliśmy się na krótki spacer po mieście. Nigdy tutaj nie byliśmy, więc przeszliśmy się jedną z ulic, żeby zobaczyć Pabianice z perspektywy przechodnia.

pab
Na powyższych zdjęciach znajduje się uroczy kościół ewangelicki wybudowany ok. 1830 roku, na który trafiliśmy idąc ulicą Zamkową. Niestety w pobliżu jest sporo zaniedbanych, odstraszających budynków, ale dostrzegłam też te odrestaurowane, na których można zawiesić oko! Ogólnie Pabianice na pierwszy raz w żaden szczególny sposób nas nie urzekły. Jednak nie można narzekać na okolice hotelu, który był głównym celem naszego wypadu i na park Słowackiego. Tam jest naprawdę ładnie 🙂

20170520_164345e

pabz

pabzbstrój: kurtka i spódnica secondhand, okulary-C&A, buty-czasnabuty.pl

DSC_6910bDwór Kapituły Krakowskiej

Na koniec trochę o hotelu, do którego przyjechaliśmy. Ten zdecydowanie zrobił na mnie ogromne wrażenie!

Hotel Fabryka Wełny został wybudowany na terenie dawnej wytwórni tkanin bawełnianych, stąd jego nazwa oraz styl starego budownictwa. Wystrój wnętrz również związany nawiązuje do przemysłu tekstylnego, z którego słynie region łódzki. Przyznaję, że już sam pomysł na hotel w takim miejscu i o takim motywie niezwykle mi się spodobał. Nasz hotelowy pokój był świetny i aż nie chciało się z niego wychodzić! Ale z racji tego, że w hotelu znajduje się basen i restauracje to z nich również skorzystaliśmy.  Wszystko jest na dość wysokim poziomie, naprawdę tam odpoczęłam i pojadłam pysznego jedzenia!

IMG_20170522_185622_241ej

A tak prezentował się nasz pokój:hotel

DSC_6967bbSwoją drogą.. chciałabym mieć taką sypialnię!

hotel1Desery w hotelowej restauracji są przepyszne!

Sam hotel tak bardzo mi się spodobał, że z pewnością jeszcze go odwiedzę, a wtedy opiszę i pokażę go jeszcze dokładniej, bo zdecydowanie jest warty polecenia. A co do samych Pabianic, może ktoś z Was tam mieszka lub był w tym mieście i może polecić jakieś godne uwagi miejsca, które mogłabym zobaczyć następnym razem? 🙂